Zerdeçal Ekstraktı Hangi Hastalıklarda Kullanılır? Curcumin Neden Bu Kadar Önemli ?

Dr.Ender Saraç Programında Doğal Yaşam Uzmanı Galip Altıntaş ve Fitoterapi Uzmanı Çinara Altıntaş Zerdeçalın Faydalarını Anlatıyor.

Dr.Ender Saraç Programında Doğal Yaşam Uzmanı Galip Altıntaş ve Fitoterapi Uzmanı Çinara Altıntaş Zerdeçalın Faydalarını Anlatıyor.

Zerdeçal son yıllarda hakkında en çok araştırma yapılan bir bitkidir. Zerdeçal (Curcuma longa), zencefilgiller (Zingiberaceae) familyasından sarı çiçekli, büyük yapraklı, çok yıllık otsu bir bitki cinsidir.Hint safranı olarak da bilinir. Anavatanı Güney Asya’dır. Diğer isimleri zerdeçöp , safran kökü, sarıboya, zerdeçav, hint safranıdır. Başta Pakistan, Hindistan, Çin ve Bangladeş olmak üzere Asya’nın tropik bölgelerinde yetişir. Bitkinin toprak altındaki ana kökleri yumurta veya armut seklindedir. Yan kökleri ise parmak şeklindedir. Rizomların üst yüzü sarımsı, iç yüzü ise sarı renklidir. Acımsı bir tadı vardır.

Dünya genelinde 4000 yıldır kullanıldığı bilinmektedir. Osmanlı dönemi de dahil olmak üzere dünyada kullanımı hep baharat olarak kalmıştır. Uzakdoğu başta olmak üzere çok önemli hastalıklara çare olabildiği bilinmekte ve tedavilerinde kullanılmaktadır. Fakat bu bitki kökünün geliştirilememesinin nedeni toz formunun dışında asla işlenemeyişi olmuştur. Osmanlı kayıtları dahil mucizevi özellikleri geçmiş literatürlere yansımamıştır. Doğadaki hemen hemen tüm bitkilerin çayı, tentürü, ekstraktı yapılabilirken zerdeçalda bu işlem mümkün olamamıştır. 1900’lü yılların başlarında Avrupalı bir bilim adamı zerdeçalın etken maddesi curcuminin keşfini yaptıktan sonra, son 20 yılda teknolojik araştırmalar neticesinde geç de olsa keşfedilmiş ve yoğun klinik araştırmalar başlatılmıştır

ZERDEÇAL EKSTRAKTI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR?

Dünya genelinde yapılmış  çalışmaların çoğunda,zerdeçalın etken maddesi ile yani curcumin ile yapılmış çalışmalardır.Ancak curcumin tek başına izole edilerek kullanıldığında kimyasal bir madde yani ilaç olur.Gıda olarak izole etmeden tüketildiğinde ise emilim açısından yeterli  etken madde elde edilemez.
 
Kanser gibi ciddi durumlarda kullanılabilecek, curcumin dahil,diğer etken maddeler ve fenolik içerik açısından,etkili form ekstraksiyon yöntemi ile elde edilir.Yukarıda açıklandığı gibi ekstrakt elde etmenin pek çok yolu vardır.Bu bakımdan hastalıklarda kullanılmak üzere profesyonel ürünlere itibar edilmeli ve mutlaka alınan yer ciddi anlamda sorgulanmalıdır.Her sektörde olduğu gibi bitkisel sektördede,istismara uğrayabimek mümkündür.Mutlaka seçmiş olduğumuz ürün hakkında ispata dayalı veriler ve bilimsel çalışmalar sorgulanmalıdır.
 
Örneğin;gazete haberlerinde yeni bir buluşmuş gibi,para karşılığı çıkarılmış ispatsız,mesnetsiz açıklamalara değil daha gerçekçi yaklaşımlara itibar edilmeli.Zerdeçalın yapılmış çalışmalarda etkili olduğu zaten kaçınılmaz sonuçtur ve bir gerçektir.Ancak genel bir çalışmayı bir ürüne mal etmek sanki çalışmada bu ürün kullanılmış gibi ifadeler kullanmak,istismar dan başka birşey değildir..Tabii olarak araştırmak sizi en doğru sonuca ulaştıracaktır.Genel olarak zerdeçalı her tür tüketmek faydalı.Özellikle kanser ve birçok rahatsızlıktan korunmak adına,çay şeklinde toz şeklinde,salatalarda yemeklerde doğal hali ile kullanmak hem daha ucuza,hemde sürekli kullanıldığında daha faydalı olacaktır.
aylin nazlı
 
ZERDEÇALIN FAYDALARI ZERDEÇAL HANGİ KANSER TÜRLERİNDE ETKİLİ?

 

Uluslararası yayın yapan FOOD AND BIOMEDICINE Tıp Dergisinde yayınlanmış bu çalışmada;

 Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi PROF.DR. İLKER DURAK tarafından geliştirilen çift kademeli ORGANİK/İNORGANİK VE SUBKRİTİK CO2 Ekstraksiyon tekniği ile hazırlanmış  Curcumin miktarı yüksek organik ekstrakt ile zenginleştirilmiş, konsantre Zerdeçal ekstresi ile, Prof.dr.İlker durak, tıbbi biyokimya bilim uzmanı Dr. Zahide Esra Durak ve arkadaşları tarafından yapılan bir çalışmada, kanser metabolizmasının kilit enzimlerinden biri olan adenozin deaminazın kinetik özellikleri incelenmiş ve enzimin kinetik davranışı üzerine zerdeçal ekstresinin etkileri araştırılmıştır. Sonuçlar zerdeçal bileşenlerinin ADA enzimini non-kompetetif türde inhibe(engellediği) ettiğini göstermektedir. ADA enziminin zerdeçal tarafından bu şekilde inhibisyonunun, zerdeçalin anti kanser özelliklerine katkı sağlayan mekanizmalardan biri olabileceği belirtilmiştir.

Özellikle çağımızın vebası kanserin her türünde etkinliği tartışılmaz olan zerdeçal, P53 ya da diğer adıyla tümör protein 53 (TP53), hücre döngüsünü düzenleyen bir transkripsiyon faktörüdür. Birçok organizmada kanseri baskılamak için önemli bir proteindir. Karaciğer hastalıkları,enfeksiyon hastalıkları,akciğer hastalıkları,iskelet ve kemik bozuklukları,nerodejeneratif bozukluklar ve enflemasyon hastalıklarında mutlaka kullanılması gereken bir etken maddedir.
 
ZERDEÇALIN YAN ETKİLERİ
Safra kesesi taşı olanların,kalp ilacı kullananların doktorlarına danışarak kullanması önerilir.Yapılmış çalışmalarda fazla miktarlarda dahi kullanılsa hiç bir toksitesi olmayan zerdeçalın rastlanmış bir yan etkisi tespit edilmemiştir.
ceylan
 feyzioğlu
BİTKİSEL DESTEK TEDAVİLERİ HAKKINDA UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN
 http://www.naturadogal.com/iletisim/
 
 
 

18 responses

  1. 10 yaşında kızım var yaklaşık 3 aydır karın agrisi yasiyor kullandığı ilaçlar ise yaramıyor bu ilaci kullanabilirim bir faydası olurmu

    Beğen

  2. Zerdeçal ekstraktı hakkında araştırma yaparken, immunat isimli bir firmanın ve sarex isimli bir firmanın ürünlerini karşılaştırma imkanım oldu.Sizlerle paylaşmak istedim.İlk önce immunat firmasını aradım.Yetkiliye ürün hakkında sorduğum sorulara aldığım cevaplar şöyle idi.
    Soru 1:Zerdeçalın ekstraktını ilk kez yaptığınızı söylüyorsunuz fakat sitelerinizde yapılmış bilimsel çalışmalarda zerdeçalın tozu kapsülü kullanılmamıştır ekstresi kullanılmıştır deniyor.Estresini ilk kez siz yaptı iseniz bilimsel çalışmalarda nasıl ekstresi kullanılmıştır.
    Cevap:Bu konu hakkında bir bilgi paylaşımı yapmaya yetkili değilim.
    Soru 2:Nasıl yapıldığı hakkında bilgi alabilirmiyim?
    Cevap: faz 3-a2 yöntemiyle,
    Soru 3:Nedir bu yöntem?
    Cevap:özel bir yöntem
    Soru 4:Sizin firmanıza ait 3 farklı zerdeçal ekstraktı var ve araların ciddi fiyat farkı var hangisini almalıyım?
    Cevap:155 tl olanı en etkili olanıdır. Peki diğerlerinde alsam aynı etkiyi alamazmıyım?Ürünlerimiz kaliteleriyle fiyatları orantılıdır.Yani 69 Olanı alsam aynı etki olmazmı? Cevap:Efendim bu bir pazarlama takdiğidir firmamız tarafından alınmış kararlar hakkında size bilgi vermem doğru olmaz.
    Soru 5: Avrupaya ihracat yapılan tek türk bitkisel ürünü olduğu söylemişsiniz Almanyadan temin edeceğim yer varmı?
    Cevap:Şu an yok. Başka hangi ülkelerden temin edebilirim.Şu an yurtdışında ürünümüz yok.Var diyorsunuz İhracat yapıyoruz demişsiniz ama Cevap:Şu an ihracatımız yok yapılacak
    Soru 6:Ürünü ne kadar ve hangi dozda kullanmamız gerekiyor?Biliyorsunuz bilimsel çalışmalarda kilogram ve miligram şeklinde kullanılan dozlar ifade edilmekte Cevap:İçerisinde %20 ekstrakt var
    Soru 7:Yalnız benim sorum bir şişesinde ne kadar curcumin var etken madde oranı belli değilmi?
    Cevap:Onun Hakkında bilgimiz yok
    Soru 8:% 100 doğalmı?İçerisinde koruyucu olarak (E422 farmasötikgliserin) farmagliserin olduğunu söylüyorsunuz (sabun,deterjan,diş macunu vs.kullanılan)Bu kanserojen bir madde Avrupada ve birçok ülkede kullanımı,cilde teması halinde bile tehlikelerinden bahsedilir ve gıda ürünlerinde kullanımı yasak.
    Cevap:Siz iyi niyetli değilsiniz amacınız ürün almak değil bizi sorgulamak,Bu şekilde size bilgi vermeyeceğim ve konuşma bitti.

    Şmdi Sarex zerdeçal ekstraktı hakkında firmayla geçen konuşmam.

    Soru 1:Zerdeçal ekstrenizi almak istiyorum fakat sorularıma cevap verebilcekmisiniz?
    Cevap:Teknik bilgileri bizim vermemiz doğru olmaz ancak telefon numaranızı verebilirseniz sizi yetkilimizle görüştürelim.Daha doğru bilgiler almanızı sağlamak açısından.

    Soru2:Numarasını bana vereirseniz ben aramak istiyorum
    Cevap:0……..76 galip beyle görüşebilirsiniz

    İyi günler Galip beylemi görüşüyorum
    evet buyrun

    Soru1:Zerdeçal ekstresi ürününüzü kullanmak istiyorum fakat bazı sorularım
    olacak. Ürününüz hakkında yapılmış bilimsel çalışma olduğunu söylüyorlar nedir bilgi verebilirmisiniz?
    Cevap:Pelin hanım Ürünlerimiz prof.dr.ilker durak tarafından yapılmış uluslararası birçok çalışma için kendilerine ve akademik çalışma arkadaşlarına ücretsiz olarak,tarafımızdan verilir.Ve bu farklı çalışmalar için örneğin zerdeçal,üzüm çekirdeği,zeytin yaprağı vs gibi bir çok madde ile sağlanır.Son olarak zerdeçal ekstresi ile yapılmış bilimsel çalışmada food and biomedicine tıp dergisinde yayınlanmıştır.

    Soru 2:Peki bu çalışmaya ulaşabirimiyim?Nasıl ulaşabileceğimhakkında bilgi verebilirmisiniz?
    Cevap:Tabiki mail adresinizi verebilirseniz linkini size gönderebilrim.

    Soru3:Standardize edilmiş ilk bitksel sıvı ekstrak olduğunu söylüyorsunuz bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    Cevap :Ürünlerimiz marka belirtmeksizin Prof.dr.ilker durak tarafından bilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere bedelsiz analit temini yaptığımızı söylemiştim.Bilimsel çalışmalarda bildiğiniz üzere standardize hammaddeler kullanılır.Dolayısı ile ne ile çalışıldığını belirtmek için akademisyenler tarafından üniversitelerde etken madde miktarları kromatografik ve spektrofotometrik yöntemlerle analiz edilir. Bu analizlerde çıkan sonuçlarda kutuların üzerinde yazıldığı gibidir.Yani mecburen yapılmak zorundadır.
    Soru 4:Peki bu çaışma ile alakalı hocaya ulaşabilirmiyim?Takdir edersinizki doğru olup olmadığını sorgulamak için. Siz hoca tarafından yapıldığını söylüyorsunuz ,Hocadanda teyit almak isterim.
    Cevap :Tabiki size üniversitenin numarasını vereyim bizzat oradan bağlatın.
    Soru 5:Peki nasıl üretiyorsunuz?GMP kalite belgeniz olduğunu söylemişsiniz.Nedir bu gmp?

    Cevap: Ürünlerimiz Ankara Üniversitesi Tıp fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim üyesi PROF.DR. İLKER DURAK tarafından geliştirilen çift kademeli ORGANİK/İNORGANİK VE SUBKRİTİK CO2 Ekstraksiyon Teknikleri kullanılarak üretilmektedir.

    Gmp nedir?

    İnsan sağlığı için üretimi yapılan her ürünün, üretimin tüm aşamalarında ve uygulamalarında yüksek kalite seviyesine sahip olması gereklidir. Bu bağlamda, son yıllarda önce tavsiye kararı olarak başlayan, sonra ABD ve Avrupa topluluğu (AT) üyeleri tarafından uygulanması, zorunlu kılınan kararlar alınmıştır.GMP ( Good Manufacturing Practices = İyi Üretim Uygulamaları), ürünün iç ve dış kaynaklardan kirlenme olasılığını önlemek veya azaltmak amacıyla, kuruluşla ilgili iç ve dış şartlara ilişkin koruyucu önlemleri içerir. Bu uygulama gıda ürünlerinin üretimi ve dağıtımında temel yaklaşımlardan olup ürünlerde kalite sağlamak için hammadde, işleme, ürün geliştirme, üretim, paketleme, depolama, dağıtım aşamalarında kesintisiz uygulanması gereken bir teknikler dizisidir.

    Tabi bunları bizzat aklımda tutamadım için kopyala yapıştır yaptım.Burada öncelikle şunu belirteyim,kesinlikle teyit ederek sizde alıcağınız cevaplara bakarak karar verin derim.Ben kararımı verdim ve kullanıyorum.En akılcı cevapları vereni kullanıyorum tabiki

    Beğen

  3. Birde canfeza sezgin karabiber ile zerdeçal ekstraktı var.Kafam karıştı şimdi hangisi doğru

    Beğen

  4. Ben daha önce İmmunat ürünleri kullandım, önceleri gerçekten işe yaradı.Yada plasebomu artık bilemiyorum.Faydasını gördüm fakat bu fiyatla alakalı konu benide rahatsız ediyor.Çünkü İnsanlar hastalarına çare olsun diye alıyorlar.60 liraya olanda aynı fikirde 150 liraya alanda.Biraz pazarlama kurnazlığı var gibi geldi banada hayırlısı.

    Beğen

  5. aydın solmaz | Cevapla

    Bitkisel ürünleri kullanırken çok dikkat etmek lazım , kimse benim malım kötü dermi sorulara cevap almak önemli.Bu immunat ilimunati gibi birşeymidir?İmmunat kullananlar falan denmiş kafa yapan birşeymidir?Sarex nedir?Kardeşim neden türkçe isimler kullanılmaz anlamıyorum.

    Beğen

  6. Başkent hastahanesinde bir prof tavsiye etmişti sarex zerdeçal ekstraktı.Kullanıyorum halen gerçekten işe yarar bişey.Özellikle bazı özel ürünlerinide kullanıyoruz diğer firmayı duymadım.Gerçi bunuda doktor demese duymadım heral.

    Beğen

  7. SEZER KILINÇ | Cevapla

    İMMUNAT ÜRÜNLERİ TEDAVİ EDER VAADİYLE SATILMAKTA.ZATEN CANI YANAN HASTA YAKINLARI MİLYARLARCA LİRA VERİYORLAR.ÇÜNKÜ HİÇ BİRŞEYİNİZ KALMAZ DENİYOR.KENDİ FACEBOOK SAYFALARINDA ALEYHE OLAN YORUMLAR ASLA BULAMAZSINIZ.İMMUNAT ÜRÜNLERİ KULLANICI YORUMU DEDİKLERİ KENDİ YAZDIKLARI ŞEYLER.BİR İKİ TANESİDE İYİ NİYETLİ KULLANICI.

    Beğen

  8. Ben immunat ürünleri kullanıyorum,memnunum.

    Beğen

  9. Daha önce immunat ürünlerini kullandım aslında sonuç olarak memnunda kaldım.Araştıma yaparken sarex zerdeçal ekstresi ile yapılmış çalışmanın, uluslararası bir dergide yayınlandığını gördüm.Bu linkten ulaşabilirsiniz.

    FoodandNutritionReport4.pdf erişimi için tıklayın

    Telefonla Galip Altıntaş’a ulaştım.Anlattıkları beni çok etkiledi .Ben fazla ürün almak istememe rağmen gerek yok bunları kullanmanız yeterli demesi,her aradığımda bizzat kendisine ulaşabilmem,sadece pazarlamacı gibi davranmaması, biz hasta ve hasta yakınları açısından çok önemli.Şimdiye kadar her ürün aldığım yer ağızlarını 1000 2000 den aşağı açmazken,Galip bey 2 3 ürün yeter deyip, birde indirim yapıyor.Hatta ilk ürün aldığımda kapıda ödememiz yok dediğinde,peki ben nasıl güveneceğim hesabınızı para yatırırken dedim,cevap aynen şu oldu hasan bey ben ürünlerinizi göndereyim elinize ulaştıktan sonra yatırırsınız,ben size güvenirim dedi.Peki yatırmazsam dediğimde helal olsun o zaman benden yana cevabını aldım.Hasta ve hasta yakınlarını istismar etmeyen,paramıza gözünü dikmemiş böyle insanlardan ALLAH razı olsun.Sadece duygularımı aktarmaya çalıştım. Bitkisel tedavi arayışında olan hastaların mutlak suretle hiç bir şey almasalarda galip altıntaş’ın bilgilerine danışmalarını tavsiye ederim.

    Beğen

  10. iMMUNAT ÜRÜNLERİ KULLANDIM VE ŞİKAYETİMİ HERKESLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.
    Sizi ALLAHA havale ediyorum.İmmunat gözünü para hırsı bürümüş,egoları tavan yapmış bir firmasınız.Dr.ÜNAL VURAL denen şahıs her hastaya sözüm ona raporlarını incelemiş gibi aynı ürünleri verirken yüreğiniz sızlıyormu.Umut vererrek milyarlarca paramızı aldınız hiç bir işe yaramadığını söylediğimizde zaten hastanızın durumu kötüydü,son evrede birşey yapamayız dediniz.Madem bir işe yaramıycağını biliyorsunuz,neden umudu olmayan hastaya ürün satma peşindesiniz.Maddi manevi çöküş içinde olan hastalardan aldığınız paralar haram olsun.Aktarlarda 60 tl olan ürünlerinizi alsak dediğimizde,maddi olarak biraz daha ucuz diye, takip ettiğimiz hastalar bizim dediklerimiz kullanmalı deyip iki üç katı paramızı aldınız.Şimdi de yüzümüze telefon kapatıyorsunuz.Yazıklar olsun Dr.ünal vural başka birşey gelmiyor elimden
    Ekibimizde birçok doktaor eczacı,kimyager,farmakognozi uzmanı var diye insanları kandırıyorsunuz.Bir tane bir şey bilmeyen 20li yaşlarında kimyager birde 70 li yaşlarında genel cerrahtan başka kimse varmı?Aktarlarda 30 40 liraya 60 70 liraya sattığınız ürünleri 2 3 katı fiyata uzman ekip değerlendirmesi diye satıyorsunuz.İşiniz bitincede suratımıza telefon kapatıyorsunuz

    Beğen

    1. Aliye hanım maddi durumumuz olmadığından bu ürünler bize ücretsiz geliyor eğer para için yapsalar ücretsiz göndermezlerdi. Bu zamanda kardeş kardeşe bedava günahını bile vermezken…

      Beğen

  11. Bende umminatin 2 yil once bobrek yetmezligi icin 3 kutu bitkisel ilacini aldim kullanmadan tahlil yaptirdim iki kutusunu ictim sonra tekrar tahlil yaptirdim daha kotu cikti sonuc ve berbat bir ilacti haram olsun yaziklar olsun …

    Beğen

    1. Kenan bey immunat’ın hangi ürünlerini kullandınız?Merak ettim ayrıca böbrek yetmezliğine ürün verip işinize yarar dedilersede hayret ettim.

      Beğen

      1. Kenansaydam u.minatin.bobrekicin kullandigim bitkisel exrakt .xp s6.meyankoku exratli karisim yaziyor 100 mg sise

        Beğen

  12. Yazılanları okuyunca benide aldı bir merak.Dedim araştırayım biraz.İlk önce http://www.immunat.com.tr/immunat-basarilari.html linkte yazılan
    ”İmmu-Nat tarafından üretilen bitkisel ekstraktlar, Avrupa Birliği Ülkelerinde bulunan eczanelerde satılabilirlik hakkı kazanarak ve 1.sınıf preparat ünvanı almış tek Türk firmasıdır.* İmmu-Nat, ISO 9001:2008 ve 22000:2005 Kalite Belgesine sahip olup Alman akredite kuruluşu olan DAKKS firması tarafından da akredite sertifikasına sahiptir.* İmmu-Nat’ın XPS6 adlı ürünü, Almanya’da ilgili bakanlık tarafından 101-3131-10/00477(2012) izin sicil numarası ile kayıt altına alınıp Almanya ve tüm Avrupa’da satışına onay verilmiştir.”
    Bu yazıya konu olan dakks akredite kurumu Türkiyede’de bol miktarda var olan belgelendirme kuruluşudur.Yani özel bir kurum sadece bedeli karşılığında 50 euro ödediğinizde bana bile akreditasyon verir.Ürüne bakar zararlı değilse içinde kimyasal ve yasak olan bir şey yoksa onay verir.Yani her isteyen temin edebilir herhangi bir başarı değildir.Türkiyede ofisleri mevcut arayıp herhangi bir şey için bedeli karşılığında belge alabilirsiniz.Arayıp teyid edin.
    Diğer başarı denilen şeylerde üretim yapan her firmaya verilebilecek,devlet kredisi.Müşteri memnuniyeti denilen ödül özel bir şirketten muhtemelen para karşılığı alınmış bir ödül. Ben başarıyı farklı bir şey sanıyordum oysa.Ha ürünlerini falan bilmem nasıldır iyimidir o bakımdan karalamak istemem.Ama böyle ucuz numaralara baş vuruyorlarsa,pazarlamak için yemem yiyenede mani olmayayım

    Beğen

  13. Ben bu belgeleri almak zor ve gercekden basari isteyen bisey zannadiyordum aykut beye gayret ve arastirmalarindan dolayi tesekkur aderim bende bunlari cddi virsey zannediyordum saf saf inandim insallah birdaha bunlara aldammam

    Beğen

  14. Arkadaşlar burda yorum yapanlar ürünlerin satıcılarıfa olabilir bunuda göz ardı etmeyin

    Beğen

  15. Merhabalar benim elimde immunat zerdeçal , enginar , zeytinyağı ve osmanlı ekstraktı bulunmakta merak ettiğim konu hepsini aynı anda kullandığımız takdirde bir sıkıntı oluşurmu bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.

    Beğen

Yorum bırakın